Η DR. ΜΑΡΙΑ ΨΩΜΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΓΧΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΗΡΕΜΟΥΝ - Psoma.gr
15964
post-template-default,single,single-post,postid-15964,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Η DR. ΜΑΡΙΑ ΨΩΜΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΓΧΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΗΡΕΜΟΥΝ

To χρόνιο στρες αποτελεί μάστιγα της εποχής μας. Πρόσφατες μελέτες αναφέρουν ότι το χρόνιο στρες μπορεί να βλάψει το ανοσοποιητικό σύστημα, να επηρεάσει την αύξηση του κοιλιακού λίπους ακόμα  και την ανάπτυξη σακχαρώδη διαβήτη. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι υπάρχει άμεση σχέση ανάμεσα στο χρόνιο στρες, το σάκχαρο  του αίματος  και την συσσώρευση κοιλιακού λίπους.

Άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμου στρες παρουσιάζουν αυξημένη έκκριση ινσουλίνης με αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους, την αντίσταση στην ινσουλίνη και τελικά την δημιουργία διαβήτη.

Όταν ο οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση στρες, τα επινεφρίδια απελευθερώνουν ορμόνες όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. H απελευθέρωση αυτών των ορμονών οδηγεί σε αύξηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής  πίεσης, αυξάνοντας την πιθανότητα αποθήκευσης κοιλιακού λίπους.

Ας αναφέρουμε ένα παράδειγμα. Ξεκινάτε το πρωί για την δουλειά, είστε γεμάτοι άγχος κοιτάτε συνεχώς την ώρα και σκέφτεστε τις εκατομμύρια εργασιακές υποχρεώσεις που σας περιμένουν. Σταματάτε για να πάρετε τον καφέ σας και τότε στην θέα μιας τυρόπιτας ή ενός muffin θυμάστε ότι δεν προλάβατε να φάτε το πρωινό σας. Σίγουρα φεύγοντας θα συνοδεύσετε τον καφέ σας με ένα muffin.

Καταναλώνοντας το φαινομενικά “αθώο” πρωινό, αυξάνεται η έκκριση κατεχολαμινών λόγω της καφεΐνης, αυξάνεται η έκκριση ινσουλίνης λόγω του muffin και σε συνδυασμό με τις ορμόνες του στρες της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης το αποτέλεσμα θα είναι κόπωση και αύξηση του κοιλιακού λίπους.

Η διαχείριση του στρες ξεκινά από την διατροφή σας

Μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί ναι μειώσει σημαντικά τις επιπτώσεις του στρες στον οργανισμό. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων οδηγεί σε αποκατάσταση της ισορροπίας της ινσουλίνης και  της κορτιζόλης. Καταναλώστε καθημερινά τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μούρα και σπόρους. Το είδος των τροφίμων που καταναλώνετε επηρεάζει τόσο τις ορμόνες όσο και τον μεταβολισμό. Μια ισορροπημένη διατροφή βοηθά στην εξισορρόπηση του σακχάρου του αίματος, στην αποκατάσταση της ορμονικής ανισορροπίας και στην μείωση των οι επιζήμιων επιπτώσεων που έχει το στρες στον οργανισμό.

Τροφές που μας “αγχώνουν”

ΓΛΥΚΑ – ΖΑΧΑΡΗ:  Τονώνουν στιγμιαία τον οργανισμό , αλλά μετά μειώνουν το σάκχαρο απότομα  λόγω της αυξημένης έκκρισης ινσουλίνης, με αποτέλεσμα την αίσθηση κόπωσης και έλλειψης συγκέντρωσης.

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ:  Είναι άδεια βιταμινών  και θρεπτικών ουσιών. Ιδανικά καταναλώστε ανεπεξέργαστα τρόφιμα όπως ανάλατους άψητους ωμούς ξηρούς καρπούς, φρούτα και λαχανικά.

JUNK FOOD: Πλούσια σε κορεσμένο λίπος, κακά συντηρητικά και σάκχαρα, μειώνουν τη συγκέντρωση,την ενέργειά του οργανισμού σας  ενώ μπορεί να σας φέρουν μέχρι και εκνευρισμό.

ΑΛΜΥΡΑ ΦΑΓΗΤΑ: Αυξάνουν την  αρτηριακή πίεση του αίματος. Αποφύγετε κυρίως τα αλλαντικά και μην προσθέτετε έξτρα  αλάτι στο φαγητό σας.

ΚΑΦΕΣ: Η υπερβολική καφεΐνη, δηλαδή η κατανάλωση περισσότερων απο 3 ροφήματα ημερησίως (καφέ, τσάι, καφεινούχα αναψυκτικά) ερεθίζει το νευρικό σας σύστημα και προκαλεί παραγωγή κορτιζόλης απο τα επινεφρίδια, η οποία συντελεί στην αποθήκευση λίπους στην κοιλιά. Επίσης αν καταναλώνετε frapuccino, cappuccino  ή βάζετε ζάχαρη στον καφέ, επιβαρύνεστε με επιπλέον θερμίδες. Ο καφές μετά το γεύμα, εμποδίζει την καλή ποιότητα ύπνου, κάτι το οποίο έχει θεωρηθεί ότι βοηθά στην αύξηση του βάρους. Η ευεργετική αξία του καφέ σταματάει στα 3 φλιτζάνια ανά ημέρα. Είναι αντιοξειδωτικός, ειδικά όταν προστεθεί κανέλα, ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και βοηθάει στη καύση του λίπους.

ΑΛΚΟOΛ: Είναι απλό σάκχαρο, οπότε ευνοεί την αποθήκευση λίπους στην κοιλιά. Ο οργανισμός το εκλαμβάνει ως τοξίνη και επειδή το συκώτι ασχολείται με την διάσπαση του αλκοόλ, μειώνεται η ικανότητά του να διαχειριστεί τις υπόλοιπες θρεπτικές ουσίες. Επίσης για την περίφημη αντιοξειδωτική δράση του κόκκινου κρασιού λόγω της με την ρεσβερατρόλης, για να επωφεληθείτε τα οφέλη της θα πρέπει να καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα κόκκινου κρασιού. Αντ’ αυτού προτιμήστε  μια χούφτα ρώγες κόκκινο σταφύλι.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΗΡΕΜΟΥΝ

ΜΟΥΡΑ: Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία βοηθάει το σώμα να διαχειριστεί το στρες. Επιπλέον είναι πλούσια σε  φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην ισορροπία του σακχάρου.

ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ: Περιέχει ένα αμινοξύ την L-τρυπτοφάνη  η οποία βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης, η οποία είναι το ηρεμιστικό του εγκεφάλου και βοηθάει στην καλύτερη ποιότητα ύπνου.

ΓΛΥΚΟΠΑΤΑΤΕΣ: ικανοποιούν την ανάγκη για κατανάλωση υδατανθράκων , ωστόσο περιέχουν περισσότερες βιταμίνες και φυτικές ίνες απο τις απλές πατάτες.

AVOCADO: λόγω της λιπαρής υφής, ικανοποιεί τις λιγούρες. Επιπλέον το καλό λίπος και το κάλιο που περιέχει μειώνει την πίεση στον οργανισμό και κατ’ επέκταση το stress. Αρκεί 1/2 avocado την ημέρα.

ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ: ενισχύουν το ανοσοποιητικό και μειώνουν το άγχος λόγω των Β βιταμινών που περιέχουν. Η κατανάλωση μιας  χούφτας αρκεί γιατί περιέχουν πολλές θερμίδες.