ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ - Psoma.gr
15839
post-template-default,single,single-post,postid-15839,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Την προηγούμενη εβδομάδα μίλησα γενικά για τη λήψη συμπληρωμάτων διατροφής.Πλέον, κάθε εβδομάδα θα αναφέρομαι στη χρησιμότητα των κυριοτέρων από αυτά για την υγεία και την ευεξία του σημερινού ατόμου.

Μια πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης ανέφερε ότι τα άτομα με τα υψηλά επίπεδα  ω-3 λιπαρών οξέων είχαν τις λιγότερες βλάβες χρωμοσωμάτων, ένα δείκτη αντιγήρανσης.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα(EPA-DHA) βοηθούν στον έλεγχο της χρόνιας φλεγμονής, επίσης βοηθούν στην καρδιοπάθειες, στο διαβήτη, στην αρθρίτιδα και σε ένα πλήθος άλλων ασθενειών. Περισσότερες από 8.000 μελέτες δείχνουν ότι το ιχθυέλαιο βελτιώνει την κατάσταση ποικίλων νόσων, συμπεριλαμβανομένων της κατάθλιψης, ADHD, υψηλή αρτηριακή πίεση, αυξημένα τριγλυκερίδια, σχετιζόμενη με την ηλικία προβλήματα στην ακοή και στην όραση, ξηροφθαλμία και το άσθμα. Επίσης, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους, βοηθάει στην ενυδάτωση του δέρματος και επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης. Ειδικά στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση. Ως συστατικό της μεμβράνης των κυττάρων βοηθούν στη μεταβίβαση νευρικών σημάτων και στην παραγωγή ορμονών και επομένως στο μεταβολισμό.

Όλα τα ιχθυέλαια έχουν να προσφέρουν κάτι, τα θεωρώ ένα από τα πιο σημαντικά συμπληρώματα που μπορείτε να πάρετε.Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα. Δεν είναι όλα τα ιχθυέλαια ίδια. Πολλά συμπληρώματα δεν προσφέρουν επαρκείς ποσότητες DHA και EPA.  Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 1 έως 2 γραμμάρια. Μεγαλύτερη δοσολογία ίσως παρουσιάσει κάποιο γαστρεντερικό πρόβλημα.

Υπάρχει όμως μεγαλύτερη ανησυχία, για ορισμένα συμπληρώματα ιχθυελαίου στην αγορά σήμερα, γιατί μπορεί να μην έχουν καθαριστεί σωστά και μπορεί να περιέχουν ίχνη επικίνδυνων ρύπων, όπως οι διοξίνες. Επίσης μπορεί να έχουν εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες ή χημικούς διαλύτες κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας τους. Αυτό μπορεί να βλάψει τα ευεργετικά λιπαρά στο ιχθυέλαιο. Έτσι, παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα συμπληρώματα ιχθυελαίου αποκαλούνται ως “φυσικά”, είναι ακριβώς όπως τα βιομηχανοποιημένα, όπως τα φυτικά έλαια που θα βρείτε στα σούπερ μάρκετ.

Πώς μπορείτε να διασφαλίσετε ότι παίρνετε όλα αυτά που χρειάζεστε από τα ιχθυέλαια και τίποτα από αυτά που δεν χρειάζεστε.

Ο έλεγχος της ετικέτας, τυπικά δεν προσφέρει πολλά στοιχεία πέραν των ποσών των DHA και EPA λιπαρών οξέων που περιέχει το συμπλήρωμα σας. Ο καλύτερος τρόπος είναι να αγοράσετε ένα υψηλής ποιότητας συμπλήρωμα και μια μάρκα που εμπιστεύεστε.