ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ: ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ - Psoma.gr
15673
post-template-default,single,single-post,postid-15673,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ: ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Αδύνατη για πάντα

Βρισκόμαστε στην αρχή της Μ. Εβδομάδας, ακόμη και αυτοί που δεν ακολούθησαν κάποια νηστεία μέχρι τώρα (σαρακοστή) θα νηστέψουν αυτή την εβδομάδα.

Η περίοδος της νηστείας θεωρείται για τους περισσότερους «αποτοξίνωση».Αυτό ισχύει όσον αφορά την μείωση των κορεσμένων λιπαρών, της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων λόγω της αποχής απο τη ζωική πρωτεΐνη, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τους ανθρώπους με αυξημένη χοληστερίνη και καρδιαγγειακά προβλήματα.

Επίσης με τις πολλές σαλάτες και τα φρούτα αυξάνονται οι φυτικές ίνες και βελτιώνεται η λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Από την άλλη όμως έχει πολλές διατροφικές παγίδες.

Οι διατροφικές παγίδες

Πρώτα απο όλα είναι επικίνδυνη περίοδος για να βάλουν κιλά οι περισσότεροι.

  • Προκειμένου να χορτάσουν επειδή δεν έχουν εναλλακτικές πολλές , “πέφτουν με τα μούτρα” στο ψωμί, το ρύζι, τα ζυμαρικά και το χαλβά που είναι βόμβες θερμίδων.
  • Επειδή δεν μπορούν να φάνε κρέας, στερούνται πρωτεΐνης με αποτέλεσμα να πεινάνε ευκολότερα.
  • Εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης είναι τα θαλασσινά, το τυρί σόγιας , οι ξηροί καρποί και η κινόα-ένα ψευδοδημητριακό υψηλό σε πρωτεΐνη.
  • Επίσης λόγω αποχής απο τα γαλακτοκομικά στερούνται ασβεστίου.
  • Εναλλακτικές πηγές ασβεστίου είναι το μπρόκολο, τα αμύγδαλα, το ταχίνι, το σουσάμι και το γάλα και τυρί απο σόγια, όπως το tofu.
  • Το ίδιο ισχύει για το σίδηρο, επειδή η πιο βιοδιαθέσιμη μορφή του βρίσκεται στο κόκκινο κρέας. Στη νηστεία αντί για αυτό μπορείτε να καταναλώνετε σουπιά, αποξηραμένα βερίκοκα και ξηρούς καρπούς.
  • Για τους παραπάνω λόγους η περίοδος της νηστείας δεν ενδείκνυται σε ευπαθείς ομάδες, όπως εγκύους, θηλάζουσες, ηλικιωμένους και μικρά παιδιά.

Μετά την νηστεία, τι;

Μετά την εβδομάδα αυτή φτάνουμε στο βράδυ του Μ. Σαββάτου μετά την Ανάσταση και την Κυριακή του Πάσχα.

  • Το Σάββατο το μεσημέρι μπορείτε να φάτε κάτι ελαφρύ όπως κριθαρένιο ντάκο με 100 γρ. τυρί σόγιας, ντομάτα, κάπαρη και σαλάτα.
  • Το απόγευμα ένα φρούτο με ξηρούς καρπούς και το βράδυ ένα πιάτο μαγειρίτσα με βραστό αυγό.

Την Κυριακή του Πάσχα θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

  • Οι περισσότεροι μένουν νηστικοί μέχρι το μεσημέρι με αποτέλεσμα να πέφτουν “με τα μούτρα”, στο πασχαλινό τραπέζι. Δεν είναι τυχαίο ότι την ημέρα αυτή έχουμε πολλά επεισόδια γαστρεντερικού και καρδιαγγειακά.
  • Θέλει πρωινό, 1 φέτα τσουρέκι ή αυγά και το μεσημέρι πάντα σαλάτα πριν από οτιδήποτε φάμε.
  • Δεν χρειάζεται να στερηθούμε κάτι. Μπορούμε να φάμε από όλα αλλα με μέτρο.
  • Επίσης προσοχή το αλκοόλ. Πολλοί πίνουν νηστικοί από το πρωί, με αποτέλεσμα μέθη και αντιδραστική υπογλυκαιμία, οπότε τρώνε ότι βρουν μπροστά τους.


Καλό Πάσχα!