ΤΑ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΙ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΥΠΝΟ - Psoma.gr
15816
post-template-default,single,single-post,postid-15816,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΤΑ ΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΟΧΙ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΥΠΝΟ

Οι περισσότεροι από εμάς, με τα εξαντλητικά ωράρια που έχουμε, καταλήγουμε να τρώμε το κανονικό μας γεύμα το βράδυ, όταν επιστρέφουμε από τη δουλειά.Το μεγαλύτερο λάθος στη διατροφή και από τα σημαντικότερα αίτια αύξησης βάρους δεν είναι το βραδινό φαγητό, αλλά ότι μένετε νηστικοί όλη μέρα και καταλήγετε στο βραδινό φαγητό να τρώτε τα πάντα.

Τι θα πρέπει να αποφεύγετε;

Όσον αφορά την ώρα του βραδινού εξαρτάται, αν έχετε πρόβλημα με γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καλό θα είναι να τρώτε τουλάχιστον 2 ώρες πριν την κατάκλιση.

Αν δεν έχετε πρόβλημα, το δείπνο να περιλαμβάνει μια σαλάτα με άπαχη πρωτεΐνη (κοτόπουλο, ψάρι).
Καλό θα είναι να αποφεύγετε τα μεγάλα γεύματα, διότι επιβαρύνεται το γαστρεντερικό το βράδυ. Ένα «βαρύ» γεύμα, δίνει στο κυκλοφορικό το μήνυμα να στείλει περισσότερο αίμα για να γίνει η πέψη, αυξάνεται το γαστρικό οξύ, το πάγκρεας υπερλειτουργεί και εκκρίνονται αυξημένα πεπτικά ένζυμα.

Αποφύγετε:
α) καφέ, τσάι, αναψυκτικά και τσάι (θεοφυλλίνη), διότι θα σας διεγείρουν.
β) πικάντικα (καρυκεύματα, μπαχάρια), διότι προκαλούν ξινίλες και καούρες
γ) Υπερκατανάλωση υγρών. Καλό θα είναι να πιείτε το τελευταίο ποτήρι νερό 90 λεπτά πριν την κατάκλιση για να αποφύγετε τις συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα το βράδυ.

Τα σνακ πριν από τον ύπνο

Το ιδανικό είναι να καταναλώνετε ένα μικρό γεύμα-σνακ πριν τον ύπνο, το οποίο σας ηρεμεί και καταστέλλει την πείνα σας, μειώνοντας την ορμόνη της πείνας, την γκρελίνη. Γι’αυτό συνήθως προτείνουμε κάτι με σύνθετους υδατάνθρακες και μέτρια πρωτεΐνη.

  • Ενα παξιμαδάκι ολικής άλεσης με δυο φέτες γαλοπούλα. Η γαλοπούλα περιέχει το αμινοξύ τρυπτοφάνη το οποίο βοηθάει στην παραγωγή της σεροτονίνης – το ηρεμιστικό του εγκεφάλου.
  • 1 ποτήρι γάλα 1,5%
  • 2 μπισκότα ολικής άλεσης ή βρώμης
  • 40 γρ. αποξηραμένα βερύκοκα, σύκα
  • Ένα ζελέ χωρίς ζάχαρη
  • Ένα μπολ ποπ κορν χωρίς βούτυρο
  • 1 μπανάνα
  • Μια χούφτα ωμούς ξηρούς καρπούς (περιέχουν βιταμίνες Ε, Β, μέταλλα, σίδηρο, μαγνήσιο, χαλκό, σελήνιο)
  • 60 γρ. μαύρη σοκολάτα (περιέχει μαγνήσιο,το οποίο ηρεμεί)
  • Ένα γιαούρτι με κεράσια, τα οποία περιέχουν μελατονίνη, η οποία βοηθάει στην έλευση του ύπνου