ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΧΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ - Psoma.gr
16579
post-template-default,single,single-post,postid-16579,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΧΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

Κυρίες μου, πρέπει να το παραδεχτούμε. Όσο μεγαλώνουμε, πρέπει να προσέχουμε ορισμένους τομείς της υγείας μας περισσότερο απ’ ότι οι άντρες.Ένα τυπικό παράδειγμα, και παράλληλα απειλή για την υγεία μας, είναι η οστεοπόρωση.

Πολλές γυναίκες άνω των 50 ετών δεν κάνουν ότι πρέπει για να προστατεύσουν τα οστά τους. Παίρνουν συνήθως ασβέστιο, ίσως και βιταμίνη D αλλά είναι αρκετά αυτά ώστε να κάνουν τη διαφορά; Δυστυχώς, όχι. Με την πάροδο των χρόνων, τα κόκαλά μας γίνονται τόσο εύθραυστα που οποιαδήποτε δραστηριότητα μπορεί να αποβεί μοιραία για την ακεραιότητα μας. Και αυτό, συνεπάγεται προβλήματα αυτό-εξυπηρέτησης και ανεξαρτησίας. Καθόλου ευχάριστες καταστάσεις, σωστά;

Μην ανησυχείτε. Ποτέ δεν είναι αργά. Ας δούμε, λοιπόν, τι μπορούμε να κάνουμε για να τις αποφύγουμε.

• Σιγουρευτείτε ότι παίρνετε τον σωστό τύπο ασβεστίου. Σίγουρα αναρωτιέστε τι εννοώ. Ας πούμε, λοιπόν, ότι παίρνετε ανθρακικό ασβέστιο. Δεν είναι αρκετό, μιας και ο οργανισμός σας δε μπορεί να το απορροφήσει ικανοποιητικά. Για καλύτερα αποτελέσματα, προτιμήστε κιτρικό ασβέστιο. Η υψηλή του απορρόφηση από τον οργανισμό, σας επιτρέπει να παίρνετε και τη μίση δόση απ’ ό,τι παίρνατε μέχρι τώρα.

• Προσθέστε βιταμίνη D. Βοήθα στην “τακτοποίηση” του ασβεστίου στα κόκκαλα.

• Συμπεριλάβετε μαγνήσιο. Η έλλειψη μαγνησίου στον οργανισμό, μπορεί να συμβάλλει με πολλούς τρόπους στην οστεοπόρωση. Μειώνει την παράγωγη βιταμίνης D κι ελαττώνει τη δραστηριότητα των κύτταρων που σχηματίζουν τα οστά. Το μαγνήσιο, μας είναι απαραίτητο.

• Δώστε ώθηση στη βιταμίνη Κ. Αυτή η λιποδιαλυτή βιταμίνη ρυθμίζει  τις πρωτεΐνες που περιλαμβάνονται στο σχηματισμό των οστών, και μελέτες συνδέουν την υψηλή πρόσληψη βιταμίνης Κ με λιγότερα κατάγματα. Για να ενισχύσετε την απορρόφηση της βιταμίνης Κ, πάρτε την με ένα γεύμα που να περιέχει λιπαρά. Βοηθά πολύ όχι μόνο στην οστεοπόρωση αλλά και στην οστεοπενία. Περιλαμβάνεται, επίσης, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

• Φάτε σωστά, για καλύτερα οστά. Πετάξτε το πρόχειρο φαγητό και ξεκινήστε διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, σπόρους και πράσινο τσάι για προστασία των οστών σας.