ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΠΑΧΥΣΑΡΚΑ ΠΑΙΔΙΑ; - Psoma.gr
16582
post-template-default,single,single-post,postid-16582,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΙ ΓΟΝΕΙΣ, ΠΑΧΥΣΑΡΚΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Ένα παιδί που γεννιέται από δυο παχύσαρκους γονείς, έχει 50% πιθανότητες να γίνει παχύσαρκο ενώ αν ο ένας από τους δυο είναι παχύσαρκος, ελαχιστοποιείται στο  25%. Σίγουρα τα νούμερα είναι καθοριστικά για να συνειδητοποιήσουν οι γονείς, ότι το δικό τους βάρος αποτελεί δείκτη της μελλοντικής υγείας των παιδιών τους.

Το θέμα είναι συνδυασμός γονιδίων και περιβάλλοντος.

Ήδη από τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης, αναπτύσσονται τα πρώτα λιποκύτταρα. Το άλλοθι ότι “είμαι έγκυος, τρώω όσο και ό,τι θέλω” δεν υφίσταται, αν η μητέρα θέλει να γεννήσει ένα υγιές παιδί.

Ό,τι τροφές καταναλώνει η έγκυος, αποθηκεύονται στη γενετική μνήμη του εμβρύου. Τι σημαίνει αυτό;
Αν τρώει π.χ. πολλά γλυκά, θα γεννήσει ένα παιδί που θα είναι ήδη εξαρτημένο από τη ζάχαρη, με ένα μεγάλο αριθμό λιποκυττάρων.
Τα λιποκύτταρα αυξάνονται σε αριθμό, μέχρι την ηλικία των 18 ετών. Μετά τα 18, απλά διογκώνονται (υπερπλασία) αν η διατροφή είναι υπερθερμιδική και πλούσια σε λιπαρά ή συρρικνώνονται, αν ακολουθεί μια δίαιτα.

Οι κρίσιμες ηλικίες είναι 6 ετών και 13, όπου γίνεται ένας απότομος πολλαπλασιασμός των λιποκυττάρων (rebound), αν η διατροφή είναι πλούσια σε λιπαρά. Επομένως, αν σε αυτές τις ηλικίες το παιδί είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο, καταδικάζεται να παραμείνει παχύσαρκο ή υπέρβαρο σε όλη του τη ζωή, ή στις καλύτερες προϋποθέσεις να βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια απώλειας βάρους. Αντιθέτως, αν το βοηθήσουμε να χάσει βάρος ή τουλάχιστον να διατηρήσει το βάρος του και να ψηλώσει, θα το βοηθήσουμε να γίνει ένας υγιής ενήλικας.

Είναι ξεκάθαρο ότι όταν μεγαλώνει σε ένα περιβάλλον που οι γονείς τρώνε γλυκά, τηγανητά, πατατάκια και δεν αθλούνται, το παιδί μαθαίνει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο.

Θα πρέπει: 

1. Να χάσετε το επιπλέον βάρος σας.

2. Να βάλετε στο καθημερινό τραπέζι άφθονα φρούτα και λαχανικά.

3. Να μαγειρεύετε υγιεινά. Μην τηγανίζετε και μην καταναλώνετε πρόχειρο φαγητό.

4. Να επινοήσετε έξυπνες λύσεις για να εξοικειώσετε τα παιδιά με το υγιεινό φαγητό. Φτιάξτε νόστιμες σαλάτες και εκπαιδεύστε τα να τρώνε αργά. Δε θέλει βίαιους χειρισμούς, εκφοβισμό και πίεση. Τοποθετήστε τα αρχικά στο τραπέζι, όμορφα παρουσιασμένα (π.χ.μπρόκολο ογκρατέν), για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον τους.

5. Βάλτε τα να συμμετέχουν στη διαδικασία τής μαγειρικής, σαν παιχνίδι.

6. Βγείτε το Σαββατοκύριακο και περπατήστε όλοι μαζί, κάντε ποδήλατο ή ό,τι άλλο σας αρέσει.

Μην ξεχνάτε! Αποτελείτε πρότυπο για τα παιδιά σας και το καλό παράδειγμα για αυτά.