ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΧΩΡΙΣ ΛΑΚΤΟΖΗ - Psoma.gr
15700
post-template-default,single,single-post,postid-15700,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.4,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΧΩΡΙΣ ΛΑΚΤΟΖΗ

Πόσες φορές έχετε αντιληφθεί το δυσάρεστο μετεωρισμό ή ξυπνώντας το πρωί ή μετά από ένα γεύμα;

Τις περισσότερες φορές από αυτές οφείλεται στη γλουτένη ή στην λακτόζη.

Συνήθως η δυσανεξία σε αυτά, εμπλέκεται με προβλήματα πέψης, με το ανοσοποιητικό ακόμη και με πόνους στις αρθρώσεις και με ημικρανίες.

Όσον αφορά τη λακτόζη υπάρχουν άτομα που έχουν τεκμηριωμένη δυσανεξία στη λακτόζη, οι οποίοι απαγορεύεται να την καταναλώσουν οπουδήποτε.

Η λακτόζη είναι το κυρίαρχο σάκχαρο του γάλακτος. Η ανικανότητα αυτή οφείλεται σε ανεπάρκεια λακτάσης, ένα ένζυμο το οποίο παράγεται απο τα κύτταρα του λεπτού εντέρου. Παγκοσμίως το 70% των ενηλίκων έχουν ανεπάρκεια λακτάσης. Η δράση της λακτάσης μειώνεται κατα 10% μετά τη βρεφική ηλικία.

Όσοι έχουν μια απλή δυσπεψία μπορούν να καταναλώσουν λίγη λακτόζη (6-12 γρ), ειδικά όταν καταναλώνεται σε κάποιο γεύμα ή σε μορφή τυριού. Η πιο συνηθισμένη κατηγορία είναι αυτοί που καταναλώνοντας λακτόζη έχουν αέρια και μετεωρισμό. Εκτός από την ανακούφιση από αυτά, απέχοντας από τη λακτόζη, χάνουν και βάρος. Σε λίγες μέρες η κοιλιά τους γίνεται επίπεδη , νιώθουν ανάλαφροι και έχουν ένα αίσθημα ευεξίας.

ΠΩΣ ΝΑ ΦΑΤΕ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΑ ΧΩΡΙΣ ΛΑΚΤΟΖΗ

1. Ανακαλύψτε άλλο γάλα
Το αγελαδινό γάλα και τα παράγωγά του (γιαούρτι, τυρί) είναι οι πλουσιότερες πηγές λακτόζης. Μπορείτε να βάζετε γάλα κατσικίσιο ή τα φυτικά (σόγιας, ρυζιού, αμυγδάλου), ενισχυμένα σε ασβέστιο. Προσοχή όμως στις θερμίδες που περιέχουν και στη ζάχαρη.

2. Αυξήστε τα λαχανικά
Αντιπροσωπεύουν τη δεύτερη πηγή ασβεστίου και κυρίως το μπρόκολο. Πλούσια σε νερό και ίνες, αλλά πολύ χαμηλά σε θερμίδες, αποτελούν τη βάση μιας υγιεινης διατροφής.

3. Διαβάστε ετικέτες
Κοιτάξτε λέξεις όπως ορρός γάλακτος, πέτσα γάλακτος, ξηρά στερεά γάλακτος και ξηρό γάλα σε σκόνη. Η μη φανερή λακτόζη μπορεί να υπάρχει ως πρόσθετο σε τρόφιμα όπως ψωμί, δημητριακά πρωινού, στιγμιαίες σούπες και ποτά, σάλτσες, dressing σαλάτας, καραμέλες, μπισκότα, συμπληρώματα ή υποκατάστατα γεύματος σε σκόνη.

4. Καταναλώστε παλιό τυρί ή γιαούρτι
Συνήθως γίνονται ανεκτά γιατί είναι προϊόντα ζύμωσης όπου η λακτόζη μετατρέπεται σε γαλακτικό οξύ, το οποίο δεν προκαλεί συμπτώματα.

5. Πάρτε ταμπλέτες λακτάσης πριν απο την κατανάλωση προϊόντων γάλακτος.

6. Πού θα βρείτε το ασβέστιο που θα στερηθείτε;
Στα 100 γρ. ή στα 100 ml τα ακόλουθα περιέχουν ασβέστιο σε ποσότητες:

  • Τυρί emmental 1.200 mg
  • ροκφόρ 600mg
  • camembert 570 mg
  • σαρδέλλες κονσέρβα 400 mg
  • γιαούρτι 150 mg